Thursday, June 27, 2013

My first 4 months in the field. (Exact Obedi.....What?)

June 27,2013


Well. What forced me to create a blog is to help myself be far from temptations. You'll understand as you read my blog. Here it goes...

MY FIRST AREA (MALAYBALAY ZONE) : VALENCIA CITY, BUKIDNON

I'm a missionary of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. I'm currently serving in Philippines Cagayan de Oro Mission. I was first assigned in Valencia City, Bukidnon. I was trained by Elder Taguba for 2 cycles(3 months) I learned a lot from him. He taught me how to apply all the things that I learned in the Missionary training center to the field. My first 3 days in the area was so difficult. I even thought to email my Mission President and ask if he can find a way for me to be transferred to another mission which is I think.. A ridiculous idea.

Anyway.. Bakit ako nag eengglish dito? Okay. Taglish nalang. Seriously.. Naisip ko yun. Nag-usap pa kami ng ka batch ko na sabay naming gagawin yun if ever. Ang hirap e. Sobra... Yung isipin mong malayo ka sa family mo, na stroke ang lolo mo.. sabayan pa ng mga taong hindi mo maintindihan kung ano-ano nalang ang sinasabi. I even cried on my first pday(preparation day).That's what I felt. Actually what really helped me is the power of prayer. There was a time na ako nalang gising sa mga kasama kong missionaries sa apartment.. Then, I prayed silently, ask for help and blessings to help me.

Ayun.. After two weeks hindi ko na napansin na bisaya narin ang salita ko, nakakaintindi nako. Ganyan ang blessing na naitulong sakin ng prayer. Isa sa mga nakapag motivate sakin para tanggapin ang mga challenges na yun ay ang pagiisip sa family and friends ko. Bestfriends din.. And.. Special someone? Haha.  After nun ofcourse I didn't email President to let him now about the things that I wanted to happen sa una. Everything went well. I learned many things on my first area that helped me to become an obedient missionary.

2ND AREA (CDO EAST): MACABALAN WARD, CAGAYAN DE ORO CITY

Well.. as a missionary. Hindi kami permanent sa area namin.  Unfortunately I was transferred on my secong area. Macabalan, Cagayan de Oro City. The place was good. Maraming mall. City na city ang dating. Actually I prayed also na matransfer ako sa city. It was granted. I thankful for that. But what shocked me was my second companion. He's also kapampangan because he lived in Arayat, Pampanga at first. So he knows how to speak kapampangan. Well.. Mabait siya. Okay siya. Tropa siya. I know marami akong matututunan sakanya. I expected so much on him and my new district. Cugman District. Lahat ng ineexpect ko nung nasa first area pako na maganda.. about sakanila.. Everything? Turned to disappointment. Yeah.. Seriously. My second companion Elder Panganis a trunky missionary. Sa una palang inunahan na nya ako. Sinabi na nya yun...

Pagdating ko sa apartment. Walang pagkain.. Walang source of filtered water. Pagtanong ko about sa mga investigators nila.. Sabi niya.."WALA" 6 months pday ako dito. What he and his past companion doing everyday on those 6 months was a mess. Wala pala silang ginawa kundi mag internet, magdota, matulog, kumain. Yan.. and sama na natin ang texting. May sarili siyang cellphone. Palagi siyang nagtetext because he have a girlfriend.. Yes! What you read is right. May girlfriend siya! Sabi niya. fourth girlfriend nya na daw sa mission. 1 year mahigit na nga pala siya sa mission. I was shocked when he told me that. Minumulat niya ako sa katotohanan. Sa mga bagay na nangyayari dito sa PCDOM(Philppines Cagayan de Oro Mission) I also found out na hindi lang siya kundi pati mga missionaries sa district namin have done those things and still.... STILL! Doing those things. Ang difference lang nila is.. Elder Pangan is the most trunky of them all. Ayaw na nga niya magwork e.

I'm having a hard time motivating him. Because he is my senior. Sometimes I don't have a choice but to follow him. Actually.. pwede ko siyang isumbong. Pero ayaw kong gawin yun. Because I know na that wont do anything good sa aming dalawa. I want him to regain his desire to be a good missionary. I'll do everything to motivate him. Actually may mga times na ako ang nadadala niya. As I said.. I'm having a hard time motivating him. Tignan mo ngayon. Sa halit na nasa work kami.. Nasan kami? Nasa netshop. He's playing dota right now. And I'm making this blog not to be tempted to join them. Actually I was already tempted to open my facebook and twitter. And walang naidulot na maganda sakin. Wanna know why? Last night..I saw my bestfriend. Itago nalang natin sa pangalang "Sabrina". While I was surfing the net(particularly twitter) I saw some heartbreaking things. (HAHAHAHA! Corny!) I saw Sabrina's tweet exchanging i love you's with a guy.

That hurted me! As a bestfriend. Masakit! She haven't exchanged emails with me for 3 weeks by now. When in fact, she was doing that at first. As a missionary we're just allowed to use the net every tuesday to exchange emails with family and friends. Ayun. 3 weeks na siyang hindi nag eemail sakin tapos makikita ko siya nakikipag iloveyou2? Sila nang masaya! Tsk. I just hate it. Alam mo yun? Yung pag inlove kakalimutan ka?! Gets ko na pag ganito e, nangyari na rin kasi dati. Na hindi siya nagpaparamdam kasi may lovelife siya. I guess that's what's happening right now. May love life nanaman siya. Ugh. Lover over bestfriend ulit?! Well, marami naman akong friends na nageemail e! :P But still.. it hurts -.- Seeing one of your bestfriends ignoring your emails.Pero okay nako. Challenge to e. Actually hindi pala challenge. DISTRACTION. I'll just focus on my companion to help him be motivated to work again. All I have to do is to be obedient and do the things that I need to do as a missionary. I just came from the hospital kanina. Pinapabalik ako bukas.. Kaylangan ko daw ng pahinga e. Kaylangan ko na i pa check up ang lungs ko tomo. So I guess.. I gotta go. ~End

No comments:

Post a Comment